Hva kjennetegner din bedrift, sett som en person?

 

Hvordan skiller fronten på en BMW 7-serie seg i forhold til fronten på en VW Beetle?

Hva gjør at nettsidene til skatteetaten virker autoritære og hjemmesidene til Lego får frem oppfinneren i oss?

 

Tydelige arketyper går frem av produktene nevnt over. Disse arketypene er med å forme hvordan en personlig nettside skal se ut. Vi ser nærmere på de to eksemplene:

 

Skatteetaten
Arketyp: Lederskikkelse/sjef
Motivasjon:Stabiliitet og kontroll
Motto: Makt er ikke alt. Det er det eneste som gjelder.
Kjærneverdi: Kontroll.

 

Lego
Arketyp: Skaper/Oppfinner
Motivasjon: Stabilitet og kontroll
Motto: Kan man forestille seg det, kan man skape det.
Kjærneverdier: Skape noe av varende verdi.

 

 

Hovedsakelig finnes det 12 ulike arketyper vi jobber med.
Skaperen, sjefen, omsorgspersonen, gjøgleren, mannen/kvinnen i gata, elskeren, helten, den fredløse, tryllekunstneren, den uskyldige, utforskeren og den vise.

 

Av motivasjon har vi fire undergrupper.
Stabilitet og kontroll (slik som begge eksemplene over), tilhørighet og nytelse, risiko og mestring, uavhengighet og oppfyllelse. 

 

Alle har de sine ulike motto og kjærneverdier.
Vi vil gjerne høre mer om motto og kjærneverdier for din bedrift. Kanskje kan vi komme tilbake med et uforpliktende tilbud på en personlig nettside fra Utforming Medhus.

 

I tillegg til kjærneverdier, motivasjon og motto for arketypene så finnes det 74 personlighetstyper som hjelper å finjustere hvordan din bedrift skal fremstå i verdens største nettverk: Internett.

 

Skjermbildene du ser under eksempel personlige nettsider fra Utforming Medhus. Klikk på bildene for å komme direkte til nettsidene.

 

Geilo Sport, referanse, websdesign, utforminng, webside, nettside

Haaland Liftutleie, referanse, websdesign, utforminng, webside, nettside

Pukkverk, Oddvar Øygard AS, referanse, websdesign, utforminng, webside, nettside